کیف پول های بیت کوین

 تاریخ بروزرسانی:        


امروزه اکثر سایت های خارجی برای جلب مشتریان و کاربران زیاد اقدام به سیستم پرداخت رمز ارز مانند بیت کوین می کنند و در این راه باید یک کیف پول امن برای این رمز ارز پر استفاده پیدا کرد که تمامی نیاز های کاربران را جواب دهد.با توجه به اینکه در میان رمز ارزها بیت کوین بیشتر مورد توجه قرار می گیرد ما هم کیف پول های بیت کوین را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱- کیف پول Mycelium

کیف پول مای‌سلیوم یکی از بهترین کیف پول‌های موبایل برای ذخیره‌سازی بیت کوین است. این کیف پول برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.

اگرچه ویژگی‌های ظاهری مای‌سلیوم به زیبایی و راحتی کیف پول‌های جدیدتر نیست، اما می‌توانیم بدون اغراق آن را یکی از امن‌ترین کیف پول‌های بیت کوین بدانیم.

این کیف پول را می‌توان به کیف پول های سخت‌افزاری هم متصل کرد و همچنین برای خرج کردن و انتقال مبالغ داخل کیف پول‌های کاغذی می‌شود از آن بهره برد. در این کیف پول، کاربر کنترل ۱۰۰ درصدی بر کلیدهای خصوصی و دارایی خود دارد و انواع گزینه‌های امنیتی از جمله PIN در آن تعبیه شده است.

نقاط قوت:

امنیت فوق‌العاده بالا
قابلیت‌های جانبی زیاد
امکان اتصال به کیف پول‌های سخت‌افزاری
موجود برای سیستم عامل اندروید و iOS

نقاط ضعف:

فقط نسخه موبایل دارد.
رابط کاربری ضعیف

 

۲– کیف پول Electrum

کیف پول الکتروم یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است و یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در میان بیت‌کوینرها (عاشقان بیت کوین) به شمار می‌آید. این کیف پول که کاملاً متن‌باز (Open Source) است، در سال ۲۰۱۱ توسعه داده شد و به صورت مداوم توسط جامعه توسعه‌دهندگان آن به‌روز می‌شود.

البته اگر تازه‌کار هستید، استفاده از کیف پول الکتروم خیلی توصیه نمی‌شود، چون از نظر رابط کاربری مناسب کاربران مبتدی نیست.

با این‌که این کیف پول هم برای دسکتاپ و هم برای اندروید توسعه داده شده است، در میان جامعه بیت کوین، نسخه دسکتاپ آن به اندروید ترجیح داده می‌شود. نسخه دسکتاپ این کیف پول برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک توسعه داده شده است و برای استفاده از آن نیاز به دانلود کل بلاک چین نیست. در این کیف پول دسترسی کامل به کلیدخصوصی امکان‌پذیر است و می‌توان آن را به کیف پول‌های سخت‌افزاری هم متصل کرد.

نقاط قوت:

امنیت بالا
راه‌اندازی سریع و آسان
گزینه‌هایی برای حریم خصوصی
موجود برای دسکتاپ و موبایل

نقاط ضعف:

سطح رضایت از نسخه اندروید آن مناسب نیست.
رابط کاربری ضعیف

 

۳- کیف پول Coinomi

کوینومی بهشتی برای افراد تازه‌کار در دنیای ارزهای دیجیتال است. این کیف پول امنیت بالایی دارد، از بیش از ۱۲۵ ارز دیجیتال و توکن مختلف پشتیبانی می‌کند، برای انواع سیستم‌عامل‌های موبایل و دسکتاپ در دسترس است و از همه مهمتر رابط کاربری فوق‌العاده‌اش کار را برای هر کسی و با هر دانشی راحت کرده است.

همچنین کوینومی از نظر تعداد دانلود و نرخ رضایت‌مندی، نمره عالی را به خود اختصاص داده است. امتیاز این کیف پول در گوگل‌پلی با بیش از ۱ میلیون نصب، ۴.۳ از ۵ است.

کوینومی هم مانند دیگر کیف پول‌های این مقاله، کلیدهای خصوصی را روی دستگاه کاربر ذخیره می‌کند و کنترل دارایی‌ها را به خود کاربر می‌دهد.

نقاط قوت:

امنیت بالا
رابط کاربری آسان
پشتیبانی از بیش از صدها کوین و توکن
موجود برای دسکتاپ و موبایل

نقاط ضعف:

متن‌باز (Open Source) نیست.

 

۴- کیف پول Trust Wallet

کیف پول تراست یکی دیگر از کیف پول‌های مطرح بیت کوین است که توسط صرافی بزرگ بایننس توسعه پیدا می‌کند. این کیف پول با بیش از ۱ میلیون نصب، همانند کوینومی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال و از بهترین کیف پول‌های بیت کوین برای موبایل است. مهم‌ترین مزیت تراست، سادگی و کاربرپسند بودن آن است.

این کیف پول علاوه بر بیت کوین، از بیش از ۴۲ کوین و صدها توکن مختلف پشتیبانی می‌کند و برای سیستم‌‌عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است.

تراست با ذخیره کلیدهای خصوصی بر روی دستگاه شخصی کاربران، امنیت و حریم خصوصی بالایی را به ارمغان می‌آورد.

نقاط قوت:

امنیت بالا
رابط کاربری آسان
پشتیبانی از صدها کوین و توکن

نقاط ضعف:

فقط برای موبایل در دسترس است.
متن‌باز (Open Source) نیست.

 

۵- کیف پول Exodus

اگر در کنار امنیت، به دنبال یک کیف پول با رابط کاربری جذاب هستید، اکسودوس می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

کیف پول اکسودوس یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های موجود است و از سال ۲۰۱۵ تاکنون به کاربران ارزهای دیجیتال خدمت‌رسانی می‌کند. این کیف پول در ابتدا فقط برای کامپیوترهای شخصی در دسترس بود، اما اکنون در دو سیستم‌عامل محبوب موبایل، یعنی اندروید و iOS هم قابل نصب است. علاوه‌بر پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال و توکن، رابط کاربری زیبای اکسودوس در نوع خود بی‌نظیر است.

اکسودوس در اپ ویندوزی خود دسترسی کاربران با آی‌پی ایران را مسدود کرده است و برای استفاده از آن باید آی‌پی را تغییر داد. با این حال، این کیف پول کلیدهای خصوصی را مستقیم روی دستگاه ذخیره می‌کند. بنابراین و با وجود نگرانی کاربران، اکسودوس به دارایی‌ها دسترسی ندارد و نمی‌تواند آن‌ها را بلوکه کند.

نقاط قوت:

امنیت بالا
رابط کاربری آسان و زیبا
پشتیبانی از صدها کوین و توکن
موجود برای موبایل و دسکتاپ

نقاط ضعف:

متن‌باز (Open Source) نیست.

 

۶- کیف پول Bitcoin Wallet

کیف پول «Bitcoin Wallet» یکی از اولین کیف پول‌های بیت کوین برای موبایل است که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. این کیف پول پیچیدگی‌های بعضی کیف پول‌های دیگر مثل مای‌سلیوم را ندارد و رابط کاربری آن بسیار ساده طراحی شده است. با این حال، در حال حاضر فقط برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس است.

گرفتن نسخه پشتیبان از این کیف پول به سادگی انجام می‌شود اما بر خلاف اغلب کیف پول‌ها که یک رشته ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای برای پشتیبان ارائه می‌کنند، نحوه بک آپ گرفتن در بیت کوین والت کمی متفاوت است و به جای کلمات پشتیبانی، به کاربر یک فایل داده می‌شود که در صورت پاک شدن کیف پول، با آن فایل می‌تواند دارایی‌های خود را بازیابی کند.

کیف پول بیت کوین والت با استفاده ازتکنولوژی SPV مستقیماً به شبکه بیت کوین متصل می‌شود. SPV یا «صحت‌سنجی ساده پرداخت‌ها»، به جای دانلود تمام بلاک چین بیت کوین، از سرویس شخص ثالث برای دریافت اطلاعات بهره می‌برد.

نقاط قوت:

امنیت بالا
رابط کاربری آسان
متن‌باز (Open Source) بودن

نقاط ضعف:

فقط برای اندروید عرضه شده است.
عدم پشتیبانی از بک‌آپ ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای (BIP39)

 

۷- کیف پول Blockchain.com

 

کیف پول بلاک چین داتکام (Blockchain.com) یکی از مطرح‌ترین و قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است که به جز بیت کوین، از چند ارز دیجیتال دیگر از جمله اتریوم، بیت کوین کش و استلار پشتیبانی می‌کند.

اگرچه این کیف پول تحت وب است و کلیدهای خصوصی را روی سرورهای اینترنتی ذخیره می‌کند، اثبات کرده است که با توجه به رمز‌گذاری‌شدن کلیدهای خصوصی، به دارایی‌ها دسترسی ندارد.

این کیف پول با نرم‌افزاری که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS ارائه داده، امکان استفاده راحت‌تر را برای کاربران موبایل فراهم کرده است.

نقاط قوت:

امنیت بالا
دسترسی آسان از همه دستگاه‌ها فقط با یک مرورگر
اپ موبایل

نقاط ضعف:

کلیدهای خصوصی روی اینترنت نگهداری می‌شوند.

 

این ها مواردی بود که می تواند به ساخت کیف پول بیت کوین در اینترنت به شما کمک کند انتخاب با شماست. همچنین کیف پول های سخت افزاری نیز است که به دلیل سخت افزاری بودن مناسب کارهای روزمره نیست و کار کردن می تواند مشکل باشد.